Hvordan foregår produksjonen?

Du  skal gi ditt bidrag via en teknisk løsning som kan sammenlignes med NETTBASERT versjon av skype/teams/zoom/whereby som du sikkert kjenner fra før av.

 

1) Når du går inn på denne lenken vil nettelseren be om tilgnag til å bruke kamera og mikrofon, som du må akseptere. 

2) Deretter velger du riktig kamera, og riktig mikrofon.

3) Til slutt fyller du inn navn og arbeidssted i navnefeltet,  før du klikker på den blå ‘Join’ knappen. 

Du vil da (dersom alt fungerer som det skal)  se det som foregår i studio, samt høre lyden fra sendingen. 

Når du kobler deg opp, er det vi i Media Event som opptrer som teknisk møteleder, og kobler deg sammen med resten av produksjonen. Du vil kunne se og høre de som er i studio og de vil introduserer deg før du kan begynne. Ingen vil se eller høre deg før vi legger deg live. 

Du må delta via PC/MAC som er koblet til kablet nett (ikke trådløst nett). Du må  dessuten benytte Chrome nettleser dersom du også skal dele skjerm/powerpoint/keynote.  Se nedenfor: Presentasjoner  

Vi vil kontakte deg mellom 26. okt og 4.nov for å test den tekniske oppkoblingen og kvalitetessikre lyd og bilde. 

Viktig: Se praktiske tips nedenfor slik at du kan gjøre nødvendige forberedelser og sørge for god lyd og bra bilde i din ende.

Opptak eller live?

Når du kontaktes av vår produsent, kan du velge å gjøre opptak av din presentasjon. Du trenger da kun å delta live for å delta på diskusjon/spørsmål, også da via vår live løsning.  

Lenken kan forelesere gjerne få ved et senere tidspunkt når vi har oversikten over hvem som ønsker hva.

Teknisk kontaktperson

Media Event AS kontaktes på produksjon@mediaevent.no eller på mobil: 90653000.

Vi vil kontakte dere via telefon eller e-post mellom 26. okt. og 4 nov.

Presentasjoner

Dersom du skal presentere LIVE må du bruke en Chrome nettleser, og etter at du har koblet deg opp og fått kontakt med server og hører sendingen, skal du gjøre følgende: 

A) Klikk på ‘Share Screen’ 

B) Marker skjermbildet ved å klikkepå skjermbildet  i fanen ‘Hele skjermen’ slik at rammen blir blå rundt skjermbildet. 

C) Klikk ‘Del’. 

D) Åpne Powerpoint/Keynote og start fremvsining i fullskjerm. 

E) Dersom du bare har en skjerm, vil du fint kunne høre hva som foregår, men ikke se hva som skjer da powerpoint ligger over video vinduet. Har du flere skjermer kan sannsynligvis velge selv hvordan du organiserer skjermbildene, men det er viktig å dele powerpoint/keynote hvor hele skjermbildet er på en enkelt skjerm. 

For ekstra sikkerhet: Presentasjoner sendes inn som enten power point eller keynote senest 48 timer før produksjonen starter.

VIKTIG – Det er viktig at presentasjon er i 16/9 bredde/høyde format og ikke i det gamle 4/3 formatet. Presentasjoner i 4/3 format vil ikke samsvare med våre krav til kvalitet.

Lyd

Lyd er alfa omega

  • Finn et stille sted uten forstyrrelser ute- og innenfra
  • Bruk headset med mikrofon dersom du har det tilgjengelig
  • Slå av mikrofonen når du ikke prater
  • Ikke bruk tastaturet dersom mikrofonen er aktiv.

Plassering

Valg av omgivelser betyr mye

  • Unngå fellesarealer som stue og kjøkken
  • Ha en enkel og ren bakgrunn
  • Ha godt med lyst mot ansiktet
  • Unngå sterkt lys i bakgrunnen som f eks. stor lampe eller vindu
  • Plasser lampen bak dataskjermen
  • Skru gjerne ned lysstyrken på skjermen

Kamera

Valg av omgivelser betyr mye 

  • Posisjoner kameraet ditt i øyehøyde
  • Plasser deg midt selv midt i bilde
  • Huskt at kameraet alltd er på
  • Se i web-kameraet når du prater, ikke på skjermen
Lukk meny
Kontakt oss
Legg igjen en beskjed til oss nå!